Deklaracja dostępności

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zgkimujscie.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:25
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:25

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Serwis zawiera dokumenty PDF, które są skanami dokumentów. Nie wszelkie elementy nietekstowe, umieszczone na stronie internetowej, takie jak: zdjęcia,ikony, itp., posiadają szczegółowy opis.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Kamiński – mejlowo zgkimujscie@pro.onet.pl lub telefonicznie 28 40 379.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu,
  • Adres: ul. Staszica 8, 64-850 Ujście
  • e-mail: zgkimujscie@pro.onet.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu

Do budynku prowadzi jedno wejście: od ulicy Staszica 8. Przed budynkiem nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona. Przed drzwiami głównymi znajduje się sześć stopni schodów pokrytych płytkami antypoślizgowymi i podest. Schody zostały wyposażone w poręcz. W obiekcie brak jest biura podawczego dostępnego dla osób niepełnosprawnych, w razie konieczności pracownik ZKGiM wychodzi do petenta z niepełnosprawnością ruchową po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi petenta. Kontakt z ZKGiM możliwy jest poprzez: napisanie pisma/złożenie wniosku na adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu, ul. Staszica 8, 64-850 Ujście;

  • wysłanie maila na adres e-mail: zgkimujscie@pro.onet.pl
  • wysłanie faksu na nr (67) 28 40 852;
  • skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 67 28 40 379
  • skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie ZKGiM w godzinach urzędowania;

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących. Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego. W Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu nie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. W budynku nie ma windy. Brak również toalet dla osób niepełnosprawnych jak i miejsca dla matki z małym dzieckiem

W Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Ujściu w Ujściu nie ma tłumacza migowego na miejscu, chęć skorzystania z tłumacza należy wcześniej zgłosić:

  • osobiście
  • pocztą elektroniczną na adres: zgkimujscie@pro.onet.pl
  • telefonicznie na numer: (67) 28 40 379
  • przesyłając faks na numer: (67) 28 40 852

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.